Przewodniczący Jury Innovation 2021

KAROL SADAJ
PRZEWODNICZĄCY JURY
INNOVATION 2021

W listopadzie 2020 dołączył do Aion Banku, obejmując stanowisko Country Head Poland. Odpowiada za przygotowanie strategii rozwoju działalności banku w Polsce oraz ofertę produktową, która uwzględni potrzeby polskiego rynku.

Jest doświadczonym managerem o dość unikatowym profilu. Łączy umiejętność wprowadzania na rynek innowacyjnych firm oraz rozwiązań z sektora finansów i nowoczesnych technologii oraz doświadczenie zdobyte w korporacjach branży dóbr konsumenckich. Pracował dla wiodących firm nowoczesnej gospodarki – takich jak Revolut, Uber czy Google – oraz dla PepsiCo i Philip Morris. Posiada obszerną wiedzę z zakresu szybko zmieniających się trendów konsumenckich, a także indywidualnych i biznesowych potrzeb klientów z sektora usług finansowych. Wie, jak wykorzystać najnowsze rozwiązania technologiczne do zaspokojenia potrzeb i oczekiwań użytkowników.

Jako Country Manager w latach 2019-2020, Karol wprowadził na polski rynek markę Revolut, osiągając wraz z zespołem błyskawiczny rozwój firmy. W efekcie podjętych działań Revolut odnotował dynamiczny wzrost liczby klientów w Polsce – z 40 tysięcy do 1.2 miliona. Zapewniło to Revolutowi pozycję jednego z najbardziej rozpoznawalnych fintechów w kraju, a Polska stała się dla marki trzecim największym rynkiem na świecie.

W latach 2016-2018 był szefem marketingu Ubera w Polsce. Wraz z zespołem opracował i wdrożył strategię wzrostu, której skutkiem był zyskowny rozwój firmy i wzrost świadomości marki nad Wisłą. Całość działań marketingowych i współpraca z partnerami biznesowymi przyniosły Uberowi zwiększenie popytu (liczba pasażerów, użytkownicy aplikacji) oraz podaży (liczba kierowców) na oferowane usługi oraz szereg korzystnych relacji (m.in. współpracę z wydawcą kart VISA w Polsce).

Wcześniej, w latach 2015-2016, zajmował stanowisko Industry Manager Large Customer Sales w Google i odpowiadał za doradztwo w zakresie strategii biznesowych w Internecie dla kluczowych klientów z branży motoryzacyjnej, farmakologicznej i sektora dóbr szybko zbywalnych (FMCG).

Karol aktywnie angażuje się w mentoring i doradztwo na rzecz startupów. Jego pasją są innowacje technologiczne i nurkowanie. Ukończył zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Gdańskim.