Komitet Organizacyjny konkursu Innovation 2025
Tegoroczny skład Komitetu Organizacyjnego konkursu to 15 wybitnych ekspertów i ekspertek, reprezentujących agencje członkowskie SAR, marketerów, media oraz firmy technologiczne.
Komitet Organizacyjny Innovation powoływany corocznie przez Organizatora konkursu, zajmuje się opracowywaniem kategorii konkursowych, wyborem jury oraz przyznawaniem nagród specjalnych.
Ich różnorodne doświadczenie i wiedza są gwarantem wysokiej jakość konkursu, nowego corocznego spojrzenia na innowacje i ich definicję, a przyznawane nagrody definiują benchmarki rynkowe i dobre praktyki naszej branży w kategorii innowacje.
Członkiniami i Członkami Komitetu Innovation 2025 zostali:

Ania Podskarbi
Growth Director
WPP Media
Ekspertka mediowa i liderka z pasją, nagrodzona tytułem AD WO/MAN 2023 w kategorii Agencje Mediowe.
Przez ponad 12 lat zarządzała jedną z czołowych agencji mediowych w Polsce i znacznie powiększyła portfolio jej klientów oraz zdobyła z zespołem kilkadziesiąt nagród w konkursach branżowych, w tym Grand Prix Effie.
Od ponad 20 lat zaangażowana w rozwój branży reklamowej w Polsce: jurorka w najważniejszych branżowych konkursach: Cannes Media Lions, Effie Awards, Innovation, Young Creatives, Mixx Awards, wielokrotna członkini Komitetu Effie Awards Polska, członkini Rady Edukacyjnej SAR, wykłada w szkole SAR – Marketing Project Management. Jej dewiza: to nie firmy pracują z firmami, ale ludzie z ludźmi.

Ignacy Bochiński
Partner i współwłaściciel
KERRIS Group
Współwłaściciel grupy technologiczno-reklamowej KERRIS GROUP, w skład której wchodzą agencja digitalowa KERRIS (wyróżniona przez MMP Agencją Roku w 2022 i 2024 roku), obsługująca firmy takie jak Lisner, Hortex, OSHEE, Makro) oraz butikowa firma software'owa 300.codes (PwC, Roche Polska, BNP Paribas) specjalizująca się w tworzeniu niestandardowych aplikacji biznesowych. Założyciel firmy WeAreFuture zajmującej się wdrażaniem sztucznej inteligencji w organizacjach. Wielokrotny członek jury konkursów: Innovation (2023), MIXX AWARDS (2022 i 2023) eCommerce Awards Polska (eIzba) i EMMA (MMP).

Marta Szufranowicz
Strategy Director
Gong

Anna Nowak
Creative Technology Director
Saatchi & Saatchi
Pracę w branży rozpoczęła prawie 9 lat temu, kiedy to z doświadczeniem technologicznym dołączyła do grupy dentsu. Obecnie jako Creative Technology Director w Saatchi łączy kreację z technologią. O nowych technologiach i ich zastosowaniu opowiada również podczas prelekcji w kraju i za granicą, a także w mediach oraz w ramach różnych inicjatyw edukacyjnych. Ma na swoim koncie projekty nagrodzone m. in. w konkursach KTR, Innovation, Effie oraz MIXX, w tym Best of Technology w konkursie KTR (2022) oraz Best of Charity w Innovation (2023). Zasiadała m. in. w jury KTR, Young Creatives, Golden Drum, Gerety Awards, KIAF. Prywatnie miłośniczka science fiction, gier wideo oraz roślin doniczkowych.

Michał Szczur
Digital Strategy Director
WPP Media
Master Trener DIMAQ, członek Grup Roboczych IAB ds. Badań oraz Mobile, koordynator mSpark w Mindshare. Wielokrotny prelegent m.in. na Purple Day, Forum IAB, IAB How To, DIMAQ Day, Kongres PTBRiO. Z domem mediowym Mindshare związany od 15 lat. Doświadczenie zdobywał realizując kampanie m.in. dla BRE Bank/mBank, Ubisoft, NIKE, LG Electronics, IBM, Heinz, Discovery Channel. Laureat konkursów branżowych Effie, Golden Arrow, Mixx Awards i InnovationAd. Od kilku lat specjalizuje się w szkoleniach z zakresu digital marketingu oraz wdrażaniem nowoczesnych technologii w strategiach marketingowych klientów Mindshare.

Sebastian Szaraniec
Creative & Innovation Director
Żabka Polska
Od przeszło 20 lewituje wokół technologii i szeroko pojętej komunikacji marketingowej. Pamięta wojny Commodore z Atari, w których pomagał zawsze tym pierwszym. Doświadczenie zdobywał zarówno po stronie agencyjnej jak i klienckiej i do dziś nie wie w sumie gdzie jest fajniej. Na jego drodze stały organizacje od A do Ż (Żabka). W tej ostatniej od kilku lat wraz z fantastycznym zespołem buduje potęgę organizacji kreując content oraz nowoczesną komunikację. Prywatnie łysy, zbiera żappsy i czasem jeździ na dwóch kółkach.

Paweł Patkowski
Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej
Orange Polska
Członek Rady Fundacji Orange i Prezydium Rady Fundacji Primus. Od 2011 roku odpowiedzialny za strategię i komunikację marketingową B2C i B2B marek Orange i Nju.mobile, planowanie i zakup mediów, aktywizacje digital oraz działania w mediach społecznościowych.
Przez 4 lata wicedyrektor komunikacji marketingowej w Polkomtel. W latach 2001-2007 CMO Adidas Poland. Wcześniej CMO Browarów Brok SA. Zaczynał w agencji reklamowej Lintas, gdzie jako account director pracował dla: Unilever, Castrol, Casio, Polkomtel, TP, ING Bank Śląski.
Indywidualnie wyróżniony tytułem Dyrektor Marketingu Dekady 2020/21 (Mediarun Executive Summit). Trzykrotny CMO Roku 2014 (M&MP) oraz 2017 i 2020/21 (Mediarun). Wielokrotny juror najważniejszych konkursów marketingowych. Członek Jury Effie Europe 2021 oraz Festival of Media Global 2023. Przewodniczący Jury MIXX Awards 2018, Przewodniczący Rady Programowej X Forum IAB. Wieloletni członek Rady Ekspertów Superbrands. W dorobku zespołowym ma ponad 60 nagród i wyróżnień, m.in.: Grand Prix Effie i Long Term Marketing Excellence Effie, Mixx Awards, Premium Brands, Golden Arrow, Innovation Award, Impactor, Reklamodawca Roku: MIXX Awards oraz KTR. Posiadacz ceryfikatu DIMAQ. Członek Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska.
Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Institut Français de Gestion (MBA). Wykładowca studiów podyplomowych w SGH. Autor książki „Potencjał konkurencyjny marki” i współautor „Marketing generacji Silver”.

Krzysztof Gońka
Head of Brand & Communication
Decathlon Polska
8 lat pracy w dziale marketingu największego sportowego retailu omnichannel w Polsce. Specjalizacja w social mediach, digital marketingu oraz brand marketingu, z podkreśleniem badań konsumenckich, kampanii aktywacyjnych i wizerunkowych w ujęciu 360 oraz kampanii nastawionych na budowanie zaangażowania i sprzedaży kluczowych grup odbiorców marki. Łącznie kampanie, za które byłem odpowiedzialny zdobyły ponad 30 branżowych nagród i wyróżnień, wliczają w to Effie, Innovation Awards, KTR, Youtube Works, IAB Mixx Awards, Złote Spinacze, Kreatury. Juror m.in. Innovation Awards by SAR oraz Young Creatives Cannes.

Anna Witecka
Head of Social Media Team
ING Bank Śląski
Zarządza komunikacją ING w mediach społecznościowych Odpowiada za tworzenie i realizację strategii obecności banku w social media, a także działania content marketingowe. Ma kilkanaście lat doświadczenia w digital marketingu. Współtworzone przez nią kampanie były wielokrotnie nagradzane zarówno w polskich jak i międzynarodowych konkursach za efektywność, innowacyjność i kreatywność (Effie, MIXX, European Mixx, Innovation, The Banker), a bank w ostatnich latach kilkukrotnie został uznany za najlepszy bank w mediach społecznościowych w rankingu Złoty Bankier.

Patryk Powierża
Chief Growth Officer
x-kom
Patryk Powierza specjalizuje się w zarządzaniu projektami technologicznymi, sztuczną inteligencją i innowacjami w x-kom, jednym z największych e-commerce w Polsce. Wyróżniony przez Forbes w rankingu "30 Under 30" oraz uznawany za czołowego eksperta w dziedzinie technologii dla handlu w kluczowych rankingach branżowych. Jest autorem popularnego newslettera "Decoding Innovations", śledzonego przez ponad 3000 profesjonalistów, w którym dzieli się wiedzą o transformacyjnej roli technologii w biznesie, czerpiąc z bogatego doświadczenia zdobytego w Orange Group, Leroy Merlin oraz Żabka Polska, gdzie współtworzył m.in. sieć sklepów autonomicznych Żabka Nano.

Rafał Madajczak
Redaktor Naczelny
Gazeta.pl
Od 2022 r. jako redaktor naczelny Gazeta.pl, odpowiadam za dostosowanie portalu do nowych czasów oraz zmieniających się oczekiwań i zachowań internautów. Wcześniej przez dwa lata pełniłem rolę dyrektora kreatywnego portalu – w tym czasie, wraz z zespołem Gazeta.pl dowieźliśmy liczne nagradzane projekty i akcje zasięgowe we współpracy z zewnętrznymi organizacjami, takie jak „Alarm dla klimatu”, „Historia bez Polki” czy „Niewidzialny etat”. Jestem twórcą serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl, który należy do portfolio Grupy naTemat (Glob360). Od listopada 2018 r. pełniłem funkcję dyrektora kreatywnego naTemat360. Wcześniej pracowałem jako dziennikarz m.in. w „Rzeczpospolitej” i „Przekroju”. To będzie już z 20 lat, jak pracuję w "onlajnie"!

Maciej Bandurski
Head of Marketing
Radio 357
Od ponad dekady zajmuję się marketingiem po stronie klienta, jak i agencji. Pracowałem m.in. w Microsoft i T-Mobile, a obecnie kieruję działem marketingu w Radiu 357 – jednej z najciekawszych inicjatyw medialnych ostatnich lat. Specjalizuję się w digitalu i marketingu produktowym. Współtworzę trust4brand- społeczność i platformę wymiany wiedzy dla osób związanych z marketingiem i komunikacją.
Lubię dobry design, ładną typografię i czerpać inspirację ze sztuki. Jednocześnie śledzę świat Martechu i AI – ten balans między estetyką a technologią pozwala mi zachować świeże spojrzenie i nie zwariować.

Wiktoria Wójcik
Współzałożycielka
inStreamly
Współzałożycielka inStreamly. Wyróżniona Forbes 30 under 30 Europe Media & Marketing; Forbes Polska 25 under 25 oraz Bizneswoman Roku: Liderka w Nowych Technologiach.
Zaczynała jako streamerka i ekspertka od kampanii gamingowych. Wraz z inStreamly pomogła ponad 160 markom takim jak Netflix, Samsung czy PlayStation docierać do graczy poprzez sieć 125 000 twórców gamingowych w 15 krajach.
Dzieli się wiedzą o generacji Z, zwłaszcza w obszarze marketingu. Pojawiła na łamach ponad 100 konferencji, portali czy podcastów. W tym Web Summit, TedX, Impact CEE, Infoshare, Perspektywy Women in Tech, Creator Conf, AdAge, MyCompany i Forbes.

Monika Mikowska
Founder & Co-owner
Mobee Dick
Założycielka i współwłaścicielka firmy projektowo-badawczej Mobee Dick, specjalizującej się w budowaniu produktów i usług cyfrowych. W portfolio marki znajduje się ponad 100 projektów zrealizowanych m.in. dla Adobe Inc., mBank, BNP Paribas, Ministerstwo Finansów, Allegro, Banque Saudi Fransi, OLX, TUiR Warta, PLL LOT czy Empik. Wiodąca w Polsce specjalistka z zakresu UX i Product Design. W segmencie rynku stron i aplikacji mobilnych była niekwestionowaną królową. Autorka cenionych raportów branżowych, publikowanych na blogu jestem.mobi, za który otrzymała Wyróżnienie Specjalne w konkursie Blog Roku 2013. Rozpoznawalna i lubiana prelegentka i panelistka na największych polskich konferencjach technologicznych (m.in. infoShare, Internet Beta, I <3 Marketing, UX Poland, Mobile Trends Conference, TEDx Koszalin). Wyróżniona także przez Brief.pl jako jedna z 50 najbardziej kreatywnych osób w biznesie oraz przez Fundację Ambasada Przedsiębiorczości Kobiet jako jedna ze 100 kobiet, odnoszących największe sukcesy biznesowe w Polsce. Współautorka książek “E-marketing” oraz “Biblia e-biznesu 2". Była kierownikiem lokalnym studiów podyplomowych User Experience Design na Uniwersytecie SWPS. Była członkini i aktywistka międzynarodowej społeczności przedsiębiorców, Entrepreneurs’ Organization. Mentorka dla przedsiębiorców i przedsiębiorczyń.

Monika Synoradzka
CEO
Huge Thing
Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu strategii innowacji w organizacjach oraz budowaniu kultury innowacyjności w dużych firmach i korporacjach z różnych branż. Od 2012 roku związana z grupą funduszy VC SpeedUp Group, od 2018 roku w roli Partnerki, a także Prezeski i współwłaścicielki Huge Thing - organizacji łączącej realizację programów akceleracyjnych dla startupów z doradztwem strategicznym dla dużych organizacji i korporacji w zakresie rozwoju opartego o innowacje. Od lat wspiera rozwój ekosystemu startupów w Polsce.

Zgłoszenia do konkursu Innovation 2025 będą przyjmowane od 10 czerwca do 16 września 2025 roku.
Po zakończeniu okresu składania zgłoszeń, jurorzy i jurorki w pełnym składzie spotkają się w październiku, aby dokonać wyboru laureatów.
Ogłoszenie nagród Innovation odbędzie się podczas uroczystej Gali, która również w tym roku zostanie zorganizowana w ramach Konferencji Imagination Day w listopadzie 2025.
Terminy:
– Zgłoszenia: 16.06-19.09.2025 r.
– Obrady jury Innovation 21.10.2025 r.
– Gala Innovation - 26.11.2025 r. (Multikino Złote Tarasy)
– Konferencja Imagination Day – 27-28.11.2025 r. (Multikino Złote Tarasy)
Podczas tegorocznej Gali Innovation, po raz drugi zostanie ogłoszony ranking Marketing Master by SAR.
Mechanizm rankingu - Ranking Marketing Master by SAR opiera się na wynikach trzech kluczowych konkursów branżowych:
- Effie Poland – nagradzającego efektywność kampanii marketingowych,
- KTR (Konkurs Twórców Reklamy) – doceniającego kreatywność i jakość kreacji reklamowych,
- Innovation – skupiającego się na innowacyjnych rozwiązaniach w marketingu.
Punkty zdobyte w tych konkursach są sumowane, tworząc kompleksowy obraz osiągnięć marek i marketerów. Dzięki temu ranking wyróżnia tych, którzy potrafią skutecznie łączyć różne aspekty marketingu. Wyróżnienie to ma na celu promowanie najlepszych marketerów, którzy przyczyniają się do rozwoju branży.