Poznaj nagrodzonych w konkursie Innovation 2025!

NAGRODY INNOVATION 2025 WRĘCZONE!
9 złotych, 18 srebrnych i 10 brązowych statuetek oraz nagrody specjalne. To tegoroczny bilans zwycięzców w konkursie Innovation, wyróżniającego przełomowe projekty z obszaru biznesu, komunikacji i mediów. Reklamodawcą roku został McDonald’s Polska, agencją komunikacyjną roku DDB Warszawa, a agencją mediową OMD Group.
26 listopada, podczas uroczystej gali w warszawskim Multikinie Złote Tarasy poznaliśmy tegorocznych laureatów konkursu Innovation 2025 – wydarzenia, którego celem jest promowanie odważnych i oryginalnych rozwiązań w biznesie, komunikacji i mediach.
W odróżnieniu od wielu innych inicjatyw branżowych, Innovation docenia także projekty wprowadzające innowacje w biznesie, zgłaszane przez marki oraz startupy.
Skład oceniający projekty
Projekty zgłoszone do konkursu oceniło jury pod przewodnictwem Kamili Cichockiej – CMO Central Europe – Microsoft. W jego skład weszło 40 liderek i liderów agencji kreatywnych i mediowych, firm technologicznych, mediów oraz świata marketingu. Pracami poszczególnych grup jurorskich kierowali: Adam Nitecki, General Manager E-commerce w L’Oréal (Innowacje w Biznesie), Tomasz Misiukiewicz, Co-founder i Creative Director w Przestrzeni (Innowacje w Komunikacji) oraz Małgorzata Niska, Head of Media Strategy w dentsu Polska (Innowacje w Mediach).
Najbardziej innowacyjni 2025
ZESTAWIENIE WSZYSTKICH NAGRODZONYCH PROJEKTÓW ZNAJDUJE SIĘ NA KOŃCU ARTYKUŁU. PONIŻEJ PREZENTUJEMY NAJWAŻNIEJSZE ROZSTRZYGNIĘCIA.
W tym roku skład jurorski wyróżnił nagrodami „Best off Innovation” dwa projekty. Pierwszy z nich, zwycięzca w kategorii Charity of the Year, to „Flood-made Billboards”, stworzony przez Saatchi&Saatchi, Prodigious i MSL dla Stowarzyszenia "Psia Brać". To kampania, która po katastrofalnej powodzi zamieniła zniszczone ściany schronisk w poruszające instalacje z wizerunkami psów, zwracając uwagę mediów i darczyńców oraz zbierając 210 tys. zł na ich odbudowę.
„Czasem innowacja rodzi się tam, gdzie wszystko wydaje się stracone. Tam, gdzie jedni widzą ruinę, inni dostrzegają szansę – szansę, by opowiedzieć historię, która poruszy serca i zmieni rzeczywistość. Zamiast traktować zniszczenie jako symbol bezsilności, ten projekt przekształcił je w potężne medium, które poruszyło opinię publiczną i zainspirowało do działania.” – powiedziała w swojej laudacji Kamila Cichocka.
Z kolei druga nagroda, Innovation of the Year, trafiła do SFM Soft za „SafeMe" – aplikację mobilną ochrony osobistej”.
„To rozwiązanie otwiera nową kategorię usług i zmienia sposób, w jaki myślimy o bezpieczeństwie […] Wprowadza systemową zmianę, od reakcji do prewencji, redefiniując standardy odpowiedzialności i poczucia bezpieczeństwa. 14 tysięcy użytkowników, tysiące interwencji, milionowe zasięgi w mediach. To dowód, że innowacja może realnie ratować życie. Wizja, która demokratyzuje dostęp do ochrony i buduje kulturę bezpieczeństwa.” – tłumaczyła decyzję jury Kamila Cichocka.



Nagrody Game Changer
W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę.
Człowiekiem Roku został profesor nauk fizycznych Andrzej Dragan – popularyzator nauki i artysta.
„Działalność naukową, edukacyjną i artystyczną Profesora Dragana łączy to samo podejście: odwaga, gotowość do eksperymentowania i podważanie status quo. Profesor przypomina nam, że w świecie pełnym zmian warto kierować się ciekawością. Zachęca, by robić swoje – tak jak on – bez „zawsze”, „nigdy” i „na pewno”, z otwartością na przyszłość.” – mówiła wręczając statuetkę Ania Podskarbi – Członkini Komitetu Innovation, Growth Director WPP Media.
Firmą Roku została wybrana Żabka. W swojej laudacji Marta Szufranowicz – Członkini Komitetu Innovation, Strategy & Growth Director – GONG zwróciła uwagę na to, jak wyjątkowo marka rozumie i wdraża innowacje:
„[…] nagradzamy firmę, która innowacje demokratyzuje, dając do nich dostęp milionom swoich klientów. Ma ducha start-upu, nie bojąc się nowości i zmian, choć skala działań zupełnie start-upu nie przypomina. Tylko w tym roku mogliśmy obserwować szereg zmian. Od rozwinięcia swojej oferty e-commercowej, rozszerzenia funkcjonalności aplikacji, po wprowadzenie oferty gastronomicznej w ekspresowym tempie i ogromnej skali. Udowadniają, że da się szybciej, bliżej i wygodniej i to cały czas nie wygląda jak ich ostatnie słowo”.
Wydarzeniem Roku została ogłoszona „Postolite ruszenie AI”, czyli masowy, oddolny zwrot społeczeństwa w stronę zdobywania kompetencji związanych ze sztuczną inteligencją. Obejmuje szybki rozwój otwartych programów szkoleniowych – takich jak AIDEAS czy Umiejętności Jutra – które przyciągają dziesiątki tysięcy osób i realnie podnoszą poziom wiedzy technologicznej w kraju.
INNOWACJE W BIZNESIE
| NAGRODA | PODKATEGORIA | PODPODKATEGORIA | TYTUŁ ZGŁOSZENIA | KLIENT | LIDER 1 | LIDER 2 | WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| BRĄZ | DATA ANALYTICS | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | THE AI CHOSEN ONE | TS WISŁA KRAKÓW | VML | ||
| SREBRO | ESG W BIZNESIE | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | DAJ IM SZANSĘ | E.WEDEL | LOTTE WEDEL | 24/7 COMMUNICATION | |
| SREBRO | ESG W BIZNESIE | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | WORK SPORT BALANCE | DECATHLON POLSKA | PRZESTRZEŃ | ESSENCEMEDIACOM POLSKA | GETHERO |
| BRĄZ | PRODUKT | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | OD TYGODNI DO MINUT: OUTLINEAI INDUSTRIAL ZMIENIA ZASADY GRY | 7R S.A. | OUTLINEAI | ||
| SREBRO | PRODUKT | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | NUTICO™ INNOWACYJNY POLSKI MATERIAŁ – „SKÓRA Z CZEKOLADY” | NUTICO™ | NUTICO | ||
| ZŁOTO | PRODUKT | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | POLIGLOTTER - PROGRESYWNA NAUKA JĘZYKÓW NA BAZIE FILMÓW WSPOMANAGANA PRZEZ AI | OSOBY W KAŻDYM WIEKU, KTÓRE OGLĄDAJĄ FILMY NA PLATFORMACH VOD | POLIGLOTTER | ||
| BRĄZ | TECH | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | THERAPLY VR | UNICORN VR WORLD | JAKUB KREFT TECHNOLOGIES | ||
| ZŁOTO | TECH | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | NOWA GENERACJA BEZPRZEWODOWEGO ZASILANIA | TECHNOVATOR | TECHNOVATOR | ||
| INNOVATION OF THE YEAR | USŁUGA | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | SAFEME – ASYSTENT BEZPIECZEŃSTWA 24/7 | SFM SOFT | SFM SOFT | SFM SOFT |
INNOWACJE W MEDIACH
| NAGRODA | PODKATEGORIA | PODPODKATEGORIA | TYTUŁ ZGŁOSZENIA | KLIENT | LIDER 1 | LIDER 2 | WSPÓŁZGŁASZAJĄCY | WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| SREBRO | ESG W MEDIACH | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | FLOOD-MADE BILLBOARDS | STOWARZYSZENIE "PSIA BRAĆ" | SAATCHI&SAATCHI | PRODIGIOUS | MSL | |
| BRĄZ | NOWE MEDIA + FORMATY MEDIOWE / WYDAWNICZE | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | DOTKNIJ MUZYKI | BLIK | UNMUTE | CHANGE SERVICE PLAN | ||
| BRĄZ | PERFORMANCE MEDIA / MARKETING | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | SŁODKI POWRÓT CHOCOLISSIMO | CHOCOLISSIMO | FORMUP | |||
| SREBRO | TOUCHPOINT | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | ZASĄSIADUJMY SIĘ NA DZIEŃ DOBRY | MONDELĒZ | OGILVY | FILMPRODUKCJA | SPARK FOUNDRY | |
| SREBRO | TOUCHPOINT | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | TELEDYSK, W KTÓRY GRASZ | IGORILLA | IGORILLA & MIŁOSZ | VML | ||
| ZŁOTO | TOUCHPOINT | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | MASZ COŚ POD SPODEM | DUREX & ANSWEAR | DDB WARSZAWA | OMD GROUP | ANSWEAR | |
| THE BEST OF | TOUCHPOINT | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | FLOOD-MADE BILLBOARDS | STOWARZYSZENIE "PSIA BRAĆ" | SAATCHI&SAATCHI | PRODIGIOUS | MSL | |
| ZŁOTO | TOUCHPOINT | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | ROZLICZ BÓL | FUNDACJA K.I.D.S. KLUB INNOWATORÓW DZIECIĘCYCH SZPITALI | PUBLICIS WARSAW | MSL | PANOWIE PROGRAMIŚCI |
INNOWACJE W KOMUNIKACJI
| NAGRODA | PODKATEGORIA | PODPODKATEGORIA | TYTUŁ ZGŁOSZENIA | KLIENT | LIDER 1 | LIDER 2 | WSPÓŁZGŁASZAJĄCY | WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| BRĄZ | CONTENT / ENTERTAINMENT | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | BAMBI ROBI Z MAKIEM CO CHCE | MCDONALD'S POLSKA | DDB WARSZAWA | OMD GROUP | PANOWIE PROGRAMIŚCI | |
| BRĄZ | CONTENT / ENTERTAINMENT | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | TELEDYSK, W KTÓRY GRASZ | IGORILLA | IGORILLA & MIŁOSZ | VML | ||
| BRĄZ | ESG W KOMUNIKACJI | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | OLX PRACA – „NOWA PRACA? NIE WYKLUCZAM” | OLX | PRZESTRZEŃ | OLX | MINDSHARE | |
| SREBRO | CHALLENGING LIMITS | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | GAIA | FUNDACJA GŁÓD NIENAŻARTY | DENTSU CREATIVE | |||
| BRĄZ | ESG W KOMUNIKACJI | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | GAIA | FUNDACJA GŁÓD NIENAŻARTY | DENTSU CREATIVE | |||
| SREBRO | EVENT & INSTALACJA | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | FLOOD-MADE BILLBOARDS | STOWARZYSZENIE "PSIA BRAĆ" | SAATCHI&SAATCHI | PRODIGIOUS | MSL | |
| BRĄZ | ESG W KOMUNIKACJI | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | FLOOD-MADE BILLBOARDS | STOWARZYSZENIE "PSIA BRAĆ" | SAATCHI&SAATCHI | PRODIGIOUS | MSL | |
| SREBRO | ESG W KOMUNIKACJI | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | CZY TO NORMALNE? | INSTYTUT DOBREJ ŚMIERCI | TWIN | |||
| SREBRO | CHALLENGING LIMITS | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | CZY TO NORMALNE? | INSTYTUT DOBREJ ŚMIERCI | TWIN | |||
| SREBRO | CHALLENGING LIMITS | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | ROZLICZ BÓL | FUNDACJA K.I.D.S. KLUB INNOWATORÓW DZIECIĘCYCH SZPITALI | PUBLICIS WARSAW | MSL | PANOWIE PROGRAMIŚCI | |
| SREBRO | DIGITAL & INTERACTIVE | DZIAŁANIE SPOŁECZNE | ROZLICZ BÓL | FUNDACJA K.I.D.S. KLUB INNOWATORÓW DZIECIĘCYCH SZPITALI | PUBLICIS WARSAW | MSL | PANOWIE PROGRAMIŚCI | |
| SREBRO | DIGITAL & INTERACTIVE | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | EMERYTURA JEST BLIŻEJ, NIŻ MYŚLISZ | ING BANK ŚLĄSKI | GONG | MULLENLOWE | ING BANK ŚLĄSKI | |
| SREBRO | DIGITAL & INTERACTIVE | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | MATA 2040 | MATA | VML | |||
| SREBRO | TECH | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | MATA 2040 | MATA | VML | |||
| ZŁOTO | ESG W KOMUNIKACJI | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | WORK SPORT BALANCE | DECATHLON POLSKA | PRZESTRZEŃ | ESSENCEMEDIACOM POLSKA | ||
| SREBRO | CHALLENGING LIMITS | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | WORK SPORT BALANCE | DECATHLON POLSKA | PRZESTRZEŃ | ESSENCEMEDIACOM POLSKA | ||
| ZŁOTO | TECH | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | BURGER DRWALA KOLORUJE ZIMĘ | MCDONALD'S POLSKA | DDB WARSZAWA | OMD GROUP | ||
| ZŁOTO | EVENT & INSTALACJA | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | BURGER DRWALA KOLORUJE ZIMĘ | MCDONALD'S POLSKA | DDB WARSZAWA | OMD GROUP | ||
| SREBRO | DIGITAL & INTERACTIVE | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | BURGER DRWALA KOLORUJE ZIMĘ | MCDONALD'S POLSKA | DDB WARSZAWA | OMD GROUP | ||
| SREBRO | CONTENT / ENTERTAINMENT | DZIAŁANIE KOMERCYJNE | BURGER DRWALA KOLORUJE ZIMĘ | MCDONALD'S POLSKA | DDB WARSZAWA | OMD GROUP |