INNOWACJE W BIZNESIE

Projekty na różnym etapie wdrożenia wskazujące kierunki zmian w biznesie.

    1. Skalowalne i realne rozwiązania biznesowe, które wykraczają poza znane i stosowane dotychczas modele biznesowe lub udoskonalają znacząco już istniejące. Modele, które usprawniają funkcjonowanie firmy, tworzą wartość handlową i konkurencyjną poprzez innowacyjne podejście do produkcji, świadczenia usług lub zarządzania organizacją. Nowe, niestandardowe procesy sprzedażowe znacząco usprawniające doświadczenie konsumenta oraz efektywność firmy.

      PRZYKŁADY PRAC
    2. Produkty stworzone w odpowiedzi na konkretną potrzebę konsumenta lub wyzwanie biznesowe firmy, oparte na nowoczesnej technologii lub niestandardowym doświadczeniu konsumenta. Wykorzystujące dane, sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe do tworzenia i doskonalenia produktów zgodnie z bardzo szczegółowymi preferencjami i zachowaniami użytkowników. 

      Wyróżniają się funkcjonalnością, ekologią, technologią. W tej kategorii mogą znaleźć się również produkty, które zostały udoskonalone i zmienione zgodnie z powyższymi założeniami. 

      PRZYKŁADY PRAC
    3. Usługi, które powstały w oparciu o potrzeby konsumentów i które w znaczący sposób poprawiają interakcję między usługodawcą i odbiorcami, np. nowy kanał komunikacji z użytkownikami, system dystrybucji, technologia. Wykorzystujące dane, sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe do doskonalenia produktów zgodnie z bardzo szczegółowymi preferencjami i zachowaniami użytkowników. 

    4. Projekty, w których nośnikiem zmiany była technologia i jej nowe, odkrywcze zastosowanie w biznesie. Niezależnie od tego czy były to fizyczne czy cyfrowe rozwiązania, produkty bądź doświadczenia, wykorzystujące technologie w nowatorski, oryginalny sposób.

    5. Innowacyjne działania w biznesie mające znaczący wpływ na ochronę środowiska naturalnego, społeczeństwo, ład korporacyjny. Mogą to być działania mające na celu tworzenie produktów lub usług rozwiązujących problemy społeczne lub ekologiczne, a także strategie działania organizacji, których efektem jest rozwiązanie tych problemów.

    6. Rozwiązania, które ułatwiają korzystanie z produktów lub usług. Zmieniają doświadczenie konsumenta wynikające z kontaktu z marką, poprawiają komfort użytkownika, a jednocześnie przyczyniają się do rozwoju produktu lub usługi.

      PRZYKŁADY PRAC
    7. Wszelkiego rodzaju innowacje we wczesnej fazie eksperymentów lub prototypowania (MVP), które wykazują duży potencjał zarówno w kontekście rozwoju danej technologii lub procesu, jak i ich potencjału biznesowego. Projekty i przedsięwzięcia realizowane w małej skali, mające potencjał dalszego rozwoju i skalowania.

      PRZYKŁADY PRAC
    8. Projekty, które w innowacyjny sposób analizują i wykorzystują zgromadzone dane do tworzenia wglądów biznesowych, optymalizacji kampanii, personalizacji oferty czy przewidywania trendów rynkowych. Szczególnie cenione projekty wykorzystujące zaawansowane metodyki jak machine learning oraz deep learning.

  • Dr Paweł Patkowski
  • Orange Polska

Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej

Członek Rady Fundacji Orange i Prezydium Rady Fundacji Primus. Od 2011 roku odpowiedzialny za strategię i komunikację marketingową B2C i B2B marek Orange i Nju.mobile, planowanie i zakup mediów, aktywizacje digital oraz działania w mediach społecznościowych. Przez 4 lata wicedyrektor komunikacji marketingowej w Polkomtel. W latach 2001-2007 CMO Adidas Poland. Wcześniej CMO Browarów Brok SA. Zaczynał w agencji reklamowej Lintas, gdzie jako account director pracował dla: Unilever, Castrol, Casio, Polkomtel, TP, ING Bank Śląski. Indywidualnie wyróżniony tytułem Dyrektor Marketingu Dekady 2020/21 (Mediarun Executive Summit). Trzykrotny CMO Roku 2014 (M&MP) oraz 2017 i 2020/21 (Mediarun). Wielokrotny juror najważniejszych konkursów marketingowych. Członek Jury Effie Europe 2021 oraz Festival of Media Global 2023. Przewodniczący Jury MIXX Awards 2018, Przewodniczący Rady Programowej X Forum IAB. Wieloletni członek Rady Ekspertów Superbrands. W dorobku zespołowym ma ponad 60 nagród i wyróżnień, m.in.: Grand Prix Effie i Long Term Marketing Excellence Effie, Mixx Awards, Premium Brands, Golden Arrow, Innovation Award, Impactor, Reklamodawca Roku: MIXX Awards oraz KTR. Posiadacz ceryfikatu DIMAQ. Członek Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska. Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Institut Français de Gestion (MBA). Wykładowca studiów podyplomowych w SGH. Autor książki „Potencjał konkurencyjny marki” i współautor „Marketing generacji Silver”

  • Michał Banaszewski
  • VML

Managing Partner

  • Edyta Frąckowiak
  • Numbers & intuition

COO

  • Łukasz Kotliński
  • Dentsu creative

Creative director

  • Marta Piotrowska
  • Allegro

Director | Marketing Innovation and Digital Intelligence

  • Martyna Szymańska-Sztaba
  • Syntoil

Co-Founder

  • Bartosz Woźnicki
  • Clovin S.A.

Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu

  • Eliza Wójcik
  • Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa

Zastępca Dyrektora w Departamencie Rozwoju Rynku