INNOWACJE W KOMUNIKACJI
Projekty i prototypy projektów wskazujące kierunki zmian w komunikacji.
-
-
Projekty, w których nośnikiem zmiany był obraz lub to, w jaki sposób powstał. Niezależnie czy mówimy o zdjęciach, printach czy materiałach video, to ich odmienność od dotychczasowych schematów jest nadrzędna wobec wartości estetycznej.
-
Projekty, w których nośnikiem zmiany był dźwięk. Niezależnie od tego czy był on wiodącym elementem kampanii, narzędziem czy elementem większej całości został wykorzystany lub stworzony w nowy i odkrywczy sposób.
Przykłady prac:
Słuchowisko live jak ATAK2, ale i wybór dźwięku jak w spocie JAK BRZMI CZEKOLADA?.
-
Projekty eventów, wydarzeń i instalacji wskazujące nowy kierunek dla komunikacji. Niezależnie od tego czy było to wydarzenie esport, koncert w wirtualnej rzeczywistości czy interaktywna instalacja.
Przykłady prac:
Głęboka interakcja jak w Odbiciu, ale i działanie na masową wyobraźnię jak w Niezniszczalnej Tęczy.
konkurs innovation -
Projekty z obszaru Digital & Interactive wskazujące nowy kierunek dla komunikacji. Niezależnie od tego czy była to strona www, aplikacja mobile, czy działania w mediach społecznościowych.
Przykłady prac:
Aplikacje napędzane AI jak Facing Emotions, ale i Papier, który ratuje pszczoły
-
Projekty, w których nośnikiem zmiany była technologia (włączając AI) i jej nowe, odkrywcze zastosowanie. Niezależnie od tego czy były to fizyczne czy cyfrowe; rozwiązania, produkty bądź doświadczenia, wykorzystujące technologie w nowatorski, oryginalny sposób.
-
Projekty, w których nośnikiem zmiany były nowe, odmienne od dotychczasowych sposoby angażowania odbiorców. Mówimy o niestandardowych aktywacjach, platformach contentowych, interaktywnych teledyskach i innych wciągających formach kreatywnych.
Przykłady prac:
Wielka skala jak Ż muzyką, ale i intymne doświadczenie jak w Kiosku Podsiadło.
konkurs innovationKonkurs KTR -
W tej kategorii doceniamy wyjście poza utarte schematy, np. przełamanie standardów kategorii. Projekty, w których nowe, odmienne od dotychczasowego, podejście pomogło przezwyciężyć bariery i ograniczenia. Mówimy zarówno o rozwiązaniach technologicznych, produkcyjnych czy kreatywnych."
Przykłady prac:
Sprostanie ograniczeniom technologicznym jak w projekcie okładki 'Romantic Psycho' dla Quebonafide lub zniesienie bariery jak w Prostomacie.
konkurs innovationKonkurs KTR -
Innowacyjne działania mające znaczący wpływ na ochronę środowiska naturalnego, społeczenstwo, ład korporacyjny. Mogą to być działania komunikacyjne, ale również innowacje wprowadzone na etapie produkcji komunikacji,eventu, brandingu, których efektem jest rozwiązanie tych problemów.
-
- Anna Nowak
- Saatchi & Saatchi Poland
Creative Technology Director
Pracę w branży rozpoczęła prawie osiem lat temu, kiedy to z doświadczeniem technologicznym dołączyła do grupy dentsu. Obecnie jako Creative Technology Director łączy kreację z technologią. O nowych technologiach i ich zastosowaniu opowiada również podczas prelekcji w kraju i za granicą, a także w mediach oraz w ramach różnych inicjatyw edukacyjnych. Ma na swoim koncie projekty nagrodzone m. in. w konkursach KTR, Innovation, Effie oraz MIXX, w tym Best of Technology w konkursie KTR (2022) oraz Best of Charity w Innovation (2023). Zasiadała m. in. w jury KTR, Young Creatives, Golden Drum, Gerety Awards, KIAF. Prywatnie miłośniczka science fiction, gier wideo oraz roślin doniczkowych.
- Adrian Hołota
- Panowie Programiści
CEO
- Karolina Sławecka
- Gameset
Head of Strategy & Sales
- Michał Wiśniewski
- OLX Group
Marketing Communication Team Manager